Moroccan oasis smoothie

smoothie-small-blog

Afgelopen weekend was het heerlijk weer! De zon scheen en ik kreeg al helemaal zin in het mooie lenteweer (eigenlijk heb ik ook al zin in de zomer!). De actie van Albert Heijn om je eigen smoothie te maken, inspireerde mij om een creatieve smoothie te bedenken.

Meestal lijken mijn smoothies best wel op elkaar, iets met yoghurt, banaan, sinaasappelsap en bessen. Ik besloot voor deze smoothie hele andere ingrediënten te gebruiken. Marokko is voor deze smoothie mijn bron van inspiratie: woestijn, hitte, verkoelende oases…

20150321-DSC_0190-2

Voor deze smoothie gebruik ik ingrediënten die veel in Marokko voorkomen. Na wat experimenteren ben ik uitgekomen bij deze combinatie.

Ingrediënten

♥ Kokoswater van 1 kokosnoot

♥ Een halve limoen

♥ Een halve granaatappel

♥ 1 sinaasappel

♥ Verse munt

(♥ IJsblokjes)

Moroccan oasis smoothie

Het eindresultaat is een verfrissende smoothie, met een subtiel zuur tintje. Hmm, heerlijk om te drinken op een warme dag!

Wat is jouw favoriete drankje op een warme dag?

5 thoughts on “Moroccan oasis smoothie

Leave a Reply

