Recept: Turkse börek

20150321-DSC_0318

Afgelopen donderdag kwam ik in Amsterdam een Simit Sarayı tegen en ik was helemaal enthousiast! Bij deze Turkse broodjes zaak kwam ik regelmatig tijdens mijn eerste reis in Istanbul. Ik kocht een börek(dit is een hapje van gevuld deeg) en dit smaakte heerlijk, dus dit smaakte naar meer!

Gister maakte ik een makkelijke variant met een vulling van pasta. Het recept was ik  eerder tegen gekomen op een blog en gelukkig zijn er niet veel ingrediënten nodig.

20150321-DSC_0320

Benodigdheden 
♥ 300 gram pasta (farfalle of een variant daarop)
♥ 1 pak yufka (met 3 vellen)
♥ 1 waterglas (200 ml) melk
♥ 1 Turks theeglaasje (100 ml) zonnebloemolie
♥ 2 eieren
♥ 1 plak Turkse witte kaas
♥ 1 handvol platte peterselie

Het recept is niet moeilijk om te volgen, maar het kost wel wat tijd. Zeker omdat het gerecht nog 40 minuten in de oven moet. Maar het eindresultaat smaakt goed! (Al vind ik stiekem de originele vulling wel lekkerder haha)

20150322-DSC_0161 (2)

Leave a Reply

